Pages

Thursday, November 3, 2016

_Jangan Tanya Aku Kenapa_

gambar diambil oleh saudara "Haziq" part of family Kindness Malaysia , di TC, Kuantan


Sebenarnya..aku tidak pernah ambil peduli tentang apa yg mereka bicarakan tentang aku... katalah selagi belum puas.. ini hidup aku.. aku sendiri yang tentukan dan aku berhak memilih apa yang buatkan aku rasa happy..
berkawan, bersahabat dengan sesiapa pun. itu hak aku. asalkan aku masih berada di landasan yang benar...
ada yang mempertikaikan kenapa aku kerap ke sana? kenapa aku tiada masa untuk yang di sini?
??????????
tepuk dada, tanyalah selera masing-masing.. apa yang tiada di sini, aku cari di sana.. 
aku jenis yang takkan duduk diam.. aku perlukan hiburan , untuk aku lengkapi perjalanan seharian aku.. untuk aku sedikit demi seidikit melupakan kisah-kisah hitam yang pernah menghantui hidupku di masa lampau..
salahlah aku memilih cara hidupku sendiri?
aku tidak pernah mempertikaikan apa yang telah aku sumbangkan pada mereka.. desas desus mengatakan aku itu dan ini..kata-kata perlian? kata-kata three in one? ohh....memang acapkali kedengaran.. ya! aku sudah lali dengan semua tu...
aku biarkan saja semua itu berlalu..
sesibuk manapun aku, aku akan cuba melakukan yang terbaik untuk mereka.. dan tidak pernah aku tagih ucapan terima kasih dari mereka..kerana aku ikhlas melakukannya demi mereka..

hidup ini mesti diteruskan..diteruskan dengan cara yang bagaimana? 
dengan cara yang dapat menggembirakan aku..

jangan pernah tanya aku kenapa...

_nukilan aku_
i_man..

No comments: